laupäev, aprill 24, 2010

rahvariided

Ma olen ju aasta otsa käinud rahvariiete koolitusel. No ja valmimist on takistanud nagu pahal seal mitu asja. Kord olin liistiku ja seeliku tegemiseks liiga rase, siis jälle liiga imetav. Nüüd siis minu riietest valmis seelik. Kohe valmib pluus ning poja särk sai ka valmis. Ja siis peaks valmima veel vöö. Kõik on Jüri valla omad, kuna Kiili vald nii uuekene ning vanasti kuulus ka üldse Jüri alla. Aga see, et ma poja särgi esimesena valmis tegin oli väga hea. Oma tikandite ja piluga särki ma poleks küll raatsinud nii palju harutada, et asjad ikka päris õieti saaksid. Seda särki on aga vähemalt 3 korda õmmeldud ja uuest õmmeldud. Et ikka kaenlaaluse lapp õiges järjekorras külge saada ja kurrutamine korralik oleks.
Seega Nele, kui tahad, võin su lastele ka särgid teha nüüd.

2 kommentaari:

Elsa ütles ...

Väike tähenärija-märkus:
rahvariided ja kogu muu kultuuripärand on nii ERMis kui üleüldse võetud kaardistada kihelkondade järgi. Uudsem vallasüsteem on hiljem palju muutunud ja loksunud ja need ei kattu üsna tihti varasemate kihelkondadega. Seda, millisesse kihelkonda mõni praegune vald-küla jääb, näeb kaardilt ERMi lehel, aga praeguseks on vist ka kõikjal rohelised kihelkonnatähised teede ääres väljas :)

Elsa ütles ...

Aga sa oled ikka kohutavalt tragi, et jaksad neid riideid väikeste laste kõrvalt nokitseda. Mina oma lastele korralikke rahvariideid teha ei jõudnudki, kasvavad nad ju kah veel kogu aeg ;) Pigem mõni stiliseeritud särgike saab üll...